Hemma från England!

Mitt livs bästa resa, helt jävla underbart. Take me back.
Vi bodde hos en jättegullig kvinna, Louise som bodde ensam med sina katter på Ellacombe church road i Torquay. Vi bodde i hennes nyrenoverade vindsrum, men lite sådär indisk inredinng. Supermysigt! Vi hade till och med ett eget badrum som var alldeles nyrenoverat. I samma rum bodde en tjej från Schweiz som var lite yngre än mig och Astrid, men hon var jätterar och väldigt pratglad. Våran första vecka vi bodde där var det också en finsk och spansk tjej som delade rummet nedanför oss, men dom åkte sedan hem och efter det kom två kinesiska tjejer som var typ 12 och 13 år gamla (!). Väldigt konstiga måste jag säga, extremt tystlåtna och så smackar dom när dom äter, haha! Men men - som tur var behövde vi bara äta frukost och middag med dom.
Vi gick i skolan varje vardag i ungefär 3 timmar. Varannan dag började vi klockan 9 och varannan dag halv två. Och när man inte går i skolan så var det olika slags aktiviteter med sin grupp. Alltifrån bowling till utflykter! Jag umgicks nästan hela tiden med en tjej ifrån Landskrona, Johanna. Saknar henne redan! Och jag saknar alla andra svenskar och mina lokala ledare. Och alla discon som vi gick på såklart!

Igår vid sextiden på kvällen landade vi hemma i Sverige, trötta (yepp, klev upp fyra på morgonen) och lite ledsna över att behöva lämna hela gänget. Tre veckor är ganska mycket, och på den tiden hinner man lära känna vara ganska väl. Så vi stod där på Arlanda tårögda, och kramade om varandra. Nu längtar vi till reunion-partyt på Fryshuset i september!



image39

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0